Rekalde Aretoak Juan Carlos Eguillor-en lanaren ibilbide zabala aurkezten du

Erakusketak artista bilbotarraren ia mila pieza biltzen ditu, bere lehen marrazkietatik bideoartean egin zuen murgilketaraino

 Irakurketa denbora: 2 Minutu

Irailaren 28ra arte, Juan Carlos Eguillor (1947-2011) artista bilbotarraren ibilbidea jasotzen duen ‘Laberinto izeneko erakusketa ikusi ahal izango da Rekalde Aretoan. Erakusketa artistaren mila lan inguru biltzen ditu, prentsan egin zituen lehen marrazkietatik animazio digitalean egin zituen berrikuntzaraino eta sortzailearen produkzioari buruzko azterketa sakona egiten du.

Erakusketa hau posible egin duen ikerketa lana Garikoitz Fragak zuzendu du, Eguillor-en lanean editore eta aditu denak. Sei urtez, Fragak hainbat bilduma, hemeroteka eta artxibo pertsonaletan sakabanatuta zeuden marrazki, koaderno eta bideoak bildu ditu. Orain arte publikoari erakutsi ez zaizkion pieza argitaragabeak ere berreskuratu ditu.

Juan Carlos Eguillor

Juan Carlos Eguillor-ek hainbat diziplinatan nabarmendu zen, komikitik bideo-arteraino, ilustrazioa eta diseinu grafikoa barne. Bere estiloa, ironiaz eta ikuspegi ikonoklastaz markatua, Mari Aguirre, Miss Martiartu eta Abuelita bezalako pertsonaietan islatu zen. Gainera, erakusketak bere alderdi intimoena ere erakusten du, bere obsesioak eta gizarteari buruzko begirada berezia agerian uzten duten lanekin.



Erakusketak artistaren bilakaera jarraitzeko aukera ematen du, 70eko hamarkadan “El Correo Español”, “Diario 16″ eta “Triunfo” bezalako egunkarietan egin zituen lehen argitalpenetatik hasita. Garai hartan, bere umore grafikoa erreferentzia bihurtu zen tratamendu satirikoa eta hizkuntz bisualaren berrikuntza zela eta. 80ko hamarkadan, Eguillor-ek bere ibilbidea zabaldu zuen Bernardo Atxaga eta Carmen Martín Gaite bezalako egileekin batera haur liburuak ilustratuz. “Cuentos de la Abuelita” eta “Potolos” bezalako komikiak ere sortu zituen, eta bideo-artean murgildu zen animazio digitalean lan aitzindariekin, hala nola “Bilbao la muerte” eta “Menina”, ordenagailuz sortutako lehen animazio espainiarra.

Erakusketaren izenburuak Eguillor-en lanean agertzen den metafora errepikakor bati egiten dio erreferentzia. Bere hitzetan, mundua “maitagarri ipuin maltzur” bat bezala ikusten zuen, non irteera bat eraikitzea beharrezkoa zen. Kaosaren eta transformazio pertsonalaren esplorazioa bere azken sorkuntzetan islatzen da, non Max Bilbao pertsonaiak bere alter ego digitala gorpuzten duen Second Life-n.

Bere lanen bidez, Eguillor-ek Bilbori buruzko bere ikuspegia islatu zuen, bai ikuspegi mitologikotik, bai hiri eta gizarte aldaketei buruzko ikuspegi kritiko batetik. Bere azken hamarkadetan, proiektu multimedietan lan egin zuen, eszenografiak diseinatu zituen eta ingurune digitalen ikerketan parte hartu zuen, arte garaikidean bere aztarna utziz.

Advertisements