Ekainaren 29tik aurrera, eskatu gabeko dei komertzialak, “spam” izenez ezagutzen direnak, debekatuta daude Telekomunikazioen Lege Orokorraren funtsezko arau bat indarrean jartzearen ondorioz. Neurri horren helburua erabiltzaileen eskubideak babestea eta telefono bidezko etenaldi gogaikarriei amaiera ematea da.
Telekomunikazioei buruzko Lege Orokorraren 66. artikulua oso argia da: merkataritza-deirik ez jasotzeko eskubidea bermatzen da, dela makina batek egindakoak, dela pertsonek egindakoak. Hala ere, salbuespen bat onartzen da, eta 112 telefonoak larrialdi-egoeretan egin ditzakeen deiak dira. Legitimazio-oinarri gisa interes legitimoa duten deiei ere atea irekitzen zaie.
Orain arte, erabiltzaileek dei komertzialak jaso zitzaketen, haien aurka zeudela adierazi ez bazuten. Hala ere, ekainaren 29tik aurrera, erabiltzaileek aldez aurretik baimena eman badute edo deia egiten duen enpresak bidezko interesa justifikatzen badu bakarrik jaso ahal izango dituzte horrelako deiak, betiere erabiltzaileak aurka egiteko eskubidea erabili ez badu.
Enpresaren interes legitimoaren justifikazioa
Datuak Babesteko Espainiako Bulegoak argitu duenez, enpresa batek merkataritza-dei bat egiteko duen interes legitimoa justifikatu ahal izateko, erabiltzaileak aldez aurretik harremana izan behar du enpresa horrekin, eta haren produktuak edo zerbitzuak erosi behar izan ditu. Gainera, enpresak eskaintzen dituen produktuek erabiltzaileak aurretik kontratatu dituenen antzekoak izan behar dute.
Garrantzitsua da kontuan hartzea dei komertzialak egiteko aukera hori erabiltzaileak aldez aurretik harremana izan duen enpresari bakarrik aplikatzen zaiola, eta ez dela beste erakunde batzuetara zabaltzen, baita enpresa-talde berekoak badira ere. Gainera, kontratu-harremana amaitu bada eta erabiltzaileak azken urtean enpresarekin interakziorik izan ez badu, ezingo diote dei komertzialik egin.
Ausaz sortutako zenbakietara egindako deien kasuan, dei komertzialak soilik egin ahal izango dira erabiltzaileak aldez aurretik baimena eman badu. Kasu horretan, enpresaren interes legitimoa ez da gailentzen erabiltzailearen eskubidearen gainetik.