Suediak ia 180 graduko bira eman dio bere hezkuntza politikari eta 2009an ezarritako eredu digitala bertan behera utziko duela iragarri du. Duela 15 urte, herrialdeak neurri aitzindaria hartu zuen ikasgeletan ohiko testuliburuak ordenagailu eta gailu elektronikoekin ordezkatzean. Erabaki hori hezkuntza-agintariek hartu dute digitalizazioak eskola-errendimenduan izan duen eragin negatiboa antzeman ondoren.
Egoera hori aldatzeko, suediar gobernuak 104 milioi euroko inbertsio plana jarri du martxan, 2025 bitartean gauzatuko dena, ikasle bakoitzak irakasgai bakoitzeko testuliburua izan dezan bermatzeko.
Ondorio negatiboak
Norabide aldaketa hori eragin duten ikerketek gailu elektronikoen erabilera intentsiboak hezkuntzan eragiten dituzten hainbat arazo azpimarratzen dituzte:
- Atzealdetik argiztatutako pantailetan irakurtzeak neke bisual handiagoa sortzen du paperean irakurtzeak baino
- Memorian eta irakurmenean eragin negatiboa antzeman da
- Gailuek maiz arreta galarazten dute, bideojoko, film eta hezkuntza-jarduerak ez diren beste jarduera batzuetarako sarbidea ahalbidetzen baitute
- Oinarrizko gaitasunetan narriadura antzeman da, analisi kritikoan esaterako
Suediak hezkuntza maila aurreratua mantentzen duen arren, ikasgelen digitalizazioaren eta hezkuntza mailaren beherakada orokorraren arteko zuzeneko harremanak estrategia berraztertzera eraman ditu agintariak. Planak, testuliburuen berrezartzeaz gain, ikaskuntza sakonagoa sustatu eta gailu elektronikoekiko mendekotasuna murrizteko hezkuntza kanpainen finantzaketa ere jasotzen du.
Adituen arabera, irtenbidea teknologia modernoen abantailak eta irakaskuntza metodo tradizionalen onura frogatuak uztartzen dituen ikuspegi hibrido batean egon liteke.
Suediako kasua eredugarria izan daiteke teknologia hezkuntzan txertatzeko erronkari aurre egiten dioten beste herrialdeentzat, ikaskuntzaren kalitatea kaltetu gabe.
Adituen arabera, irtenbidea teknologia modernoen abantailak eta irakaskuntza metodo tradizionalen onura frogatuak uztartzen dituen ikuspegi hibrido batean egon liteke. Suediako hezkuntza ereduaren birplanteamendu honek azpimarratzen du teknologiak hezkuntzan duen eragina etengabe ebaluatzeko garrantzia, ikasleen garapen integrala bermatzeko.